Kiegészítés a Blogindító bejegyzéshez

 

Pár kiegészítő gondolatot szeretnék hozzáfűzni a Blogindító bejegyzéshez, hogy miért tartjuk fontosnak a német nyelvterületen való üzletfejlesztésről blogot indítani.

  • A magyar kivitel (export) nagyjából 2/3-a az EU-n belülre irányul, azon belül is kb. 2/3-a Németországba, illetve Ausztriába. A nagyságrend az elmúlt 30 évben nagyjából változatlan. Természetesen érthető az a törekvés az állami döntéshozók részéről, hogy legyen diverzifikált a kivitel (lásd Keleti-, illetve Déli Nyitás), hiszen számtalan érv hozható fel, hogy miért nem jó dolog, ha egy ország gazdasága jelentős mértékben függ egy másikétól, ugyanakkor az is tény, hogy a hazai gazdaság szereplőinek jelentős része inkább a közeli és egyszerűbbnek vélt német nyelvterületet célozza meg üzletfejlesztési tervei során.

 

_hamburg_cruise_days_chl_photodesign_christian_lietzmann_jpg.jpg

 

 

  • A második fő ok a vonatkozó szakirodalom viszonylagos hiánya. Természetesen számtalan külkereskedelmi kézikönyv foglalkozik klasszikus külkereskedelmi fejlesztéssel, ezek azonban általánosan közelítik meg a kérdés, nem nagyon van országspecifikus közöttük, nem nagyon van olyan, amely egyes országokra vagy egyes régiókra koncentrálna. A német nyelvterület, illetve gazdasági környezet ugyan nem mutat fel olyan sajátosságokat a magyarhoz képest, mint mondjuk a távol-keleti, vagy az arab országok, de természetesen jó pár olyan tudnivaló van, amely fontos lehet a német nyelven történő üzletfejlesztéshez.

 

  • A harmadik ok, ami miatt önmagában is érdekes a téma, a magyar – német / osztrák (gazdasági) kapcsolatok több százéves történetében keresendők, erről viszont bőven akad szakirodalom.

 

A fenti okok önmagukban is magyarázzák, hogy miért szeretnék részletesen foglalkozni a német nyelvterületen való üzletfejlesztéssel, illetve a német-magyar és osztrák-magyar üzleti kapcsolatok fejlesztésével. Ehhez még egy személyes ok: jelen sorok szerzője az osztrák határ mellett nőtt fel, jó ideig Németországban élt, tanult és dolgozott, érthető okokból fordult tehát a szakmai érdeklődése a német nyelvterület országai és gazdasága felé.

Mielőtt a konkrét üzletfejlesztés kérdéseire és egyéb gazdasági kérdésekre rátérnék, következő bejegyzésünkben kiemelnék pár érdekességet a DACH-régióval gazdaságából, kereskedelméből és üzleti életéből.

Kép forrása: Hamburg Tourismus GmbH, Christian Lietzmann

Címkék: a