Külpiaci üzletfejlesztés – mennyi idő alatt jönnek az első eredmények?

Nemrég került látókörünkbe egy kínai üzletfejlesztéssel kapcsolatos cikk, amelyben a szerző említette, hogy a magyar cégvezetők azt hiszik, hogy kimennek egy-két kiállításra, és rögtön kialakult az üzleti kapcsolat, pedig erre sokáig, adott esetben 5-6 évig várni kell.

Érdekes ezt összevetni a német és osztrák piacon szerzett tapasztalatainkkal. Az szerintünk is tény, hogy a hazai cégvezetők nem elhanyagolható része valóban abban a tudatban fog bele a külpiaci üzletfejlesztésbe, német vagy osztrák piacralépésbe, hogy az kb. azonnal, de legalábbis pár héten belül tényleges eredményt fog hozni. Korábbi bejegyzésünkben mi is felvázoltuk röviden, hogy milyen szakaszokból tevődik össze a külpiacralépés, ezek a szakaszok mennyi és miért annyi ideig tartanak.

Egyes szakaszok szerencsés esetben lerövidíthetők, de ettől függetlenül nem jellemző, hogy egy külpiaci próbálkozás 2-4 hét alatt tényleges eredményt hoz. Kivételek persze vannak, de előzetesen ebből kiindulni nem szerencsés, főleg nem a pénzügyi tervezésnél.

Az exportképes termék/szolgáltatás + üzletfejlesztéshez szükséges tőke mellett azért türelemre és időre is szükség van.

Alapvető követelmények a külpiacralépéshez: Az időfaktor

Mennyi időre? Tapasztalatunk szerint az indulástól számított kb. 3-6 hónapon belül jöhetnek az első eredmények. Néha kicsivel korábban, néha kicsivel később, sok mindentől függ, például az iparágtól, a kampányunk intenzivitásától, a köztes ünnepnapok számától (pl. akármennyire is igyekszünk, december közepétől január közepéig nem sok minden történik üzletfejlesztési szempontból).

zeitdruck.jpg

Kép forrása

Sokan persze ezt nem várják ki, elkedvtelenednek a visszajelzések hiánya vagy éppen a negatív visszajelzések miatt. Sajnos egy idő előtt félbehagyott kampány az addig ráfordított pénz elvesztését (is) magával hozza.

Egy németországi vagy ausztriai (vagy bármilyen külpiaci) tervezésnél tehát érdemes arra is ügyelni, hogy a tőkénk mennyi kifutást engedélyez, azaz mennyi tartalékunk van, amíg beindul az üzlet, meddig tudunk kitartani. (Nem elhanyagolható tény, hogy ahogyan az első pozitív visszajelzés és a megrendelés között, úgy a megrendelés és a kapcsolódó bevétel között is idő telik el.)

Hogyan lehet egy sikeres külpiacralépési stratégiát felépíteni? Olvassa a témához kapcsolódó cikkeinket, bejegyzéseinket.

facebook-logo-966bbfbc34-seeklogo_com.pngSzakmai hírekért, újdonságokért, programajánlókért, üzletfejlesztéssel, német & osztrák piacralépéssel kapcsolatos hírekért kövessen minket a Facebookon is!