Porsche és a nők

Változások a Porsche autógyártónál - A Porsche átalakítaná a cég vezetőségét és nyitna a női vásárlók felé.

A cégnek a nőkkel való viszonya nem volt mindig rózsás, de ezen sokáig nem is kívántak változtatni, mivel az elsődleges vásárlókört a férfi vásárlók jelentették, ezen szeretne változtatni a Porsche vezetése.

 A stuttgarti autógyártónak régen csak egy dolog volt fontos, még pedig: egy Porsche legyen szörnyen hangos, gyors és férfiak vezessék.

Robert Ader marketing igazgató (róla és terveiről például itt lehet olvasni német nyelven) úgy véli gyökereik az autósportban rejlenek. A versenyautók és az autóversenyző Steve McQueen is mind része a cég történelmének és nagyban meghatározza a márkát.

porsche_911.jpg

 

De az idő előrehaladtával a Porsche a kiváltságosak, gazdagok státuszszimbólumává vált és McQueen-t felváltották az olyan tehetős emberek, mint Bill Gates vagy Udo Lindenberg.

Adernek ezt a megörökölt múltat kell tovább vinnie és sikerrel járnia, hogy a márkát a szebbik nemhez is közelebb vigye, mindezt pedig úgy, hogy az erősebbik nem érdeklődését se veszítse el.

Persze korábban is volt érdeklődés a hölgyek részéről a márka iránt, az írásunk alapjául szolgáló cikket (lásd lent) egy Janis Joplin & Porsche témájú képpel illusztrálták, kb. hasonlóval, mint az alábbi kép:

 janis-joplin-s-1965-porsche-356-c-goes-under-the-hammer-get-it-while-you-can-photo-gallery_15.jpg

(Pedig eddig  tudtuk, hogy J. Joplin inkább a Mercedesért rajongott, bár több barátja is Porschét vezetett :)

 

Jó gyakorlatnak ott van Kína: Míg Németországban a vevők csupán 13%-át, Amerikában pedig a negyedét teszi ki a szebbik nem, addig Kínában ez az arány 50%!

A nők arányának alacsony aránya több tényezőre vezethető vissza.

Egy alapfelszereltségű autó kb. 56.000 eurónál kezdődik, tehát nem csoda, hogy a tulajdonosok zöme jól menő magánvállalkozó. Csupán minden negyedik német vállalkozásnak van női vezetője, továbbá a női dolgozók férfi kollégáikkal szemben - minden ilyen irányú törekvés ellenére - alulfizetettek, tehát egyrészt alacsonyabb a fizetőképes kereslet. Viszont nem csak az egyenjogúság hiánya miatt birtokol kevesebb nő Porschét Németországban, mint Ázsiában, hanem amiatt a klisé miatt is, miszerint ezek a nők nem szeretnék ha azt hinnék róluk, hogy egy tehetős férfinak köszönhetik a luxusautót (lásd sugardaddy-effektus). Ezek a nők szeretnék saját maguk megkeresni rá a pénzt, nem pedig ajándékba kapni valakitől és ezáltal a luxustárgyává válni.

A Porsche annak érdekében, hogy minél vonzóbbá váljon a nőknél, megpróbál az exkluzív sportautógyártóból sportos mobilitási szolgáltatóvá avanzsálni.

Egy piaci felmérés szerint a férfiakat a teljesítmény, technológia és sportosság hozza lázba, míg ezzel szemben a nőket a design, a minőség, megbízhatóság érdekli egy autóban. Ezeket a szempontokat szeretné a cég a jövőre nézve előtérbe helyezni marketingkommunikáció szempontjából.

Hogy ez mennyire lesz sikeres, ez még a jövő zenéje.

Pár éve kisebb felháborodást keltett a férfi vásárlók körében, amikor Detlev von Platon igazgató bejelentette, hogy a női igényeket figyelembe véve az új elektromos Taycan bőrülések helyett inkább hangvezérelt, intuitív képernyővel és kizárólag rózsaszín ,,Frozen-Berry’’ árnyalatban jelenik meg.

Mintha azt gondolták volna a vezetőségben, hogy elég az autót átfesteni pink árnyalatúra, ahhoz hogy a női vevőket magukhoz csalogassák. Ez az elképzelés teljesen megdőlt, amikor Kínában minden második férfi ,,Frozen-Berry’’ árnylatú Porschét vásárolt.

frozen-berry-metallic-porsche-taycan-9.jpg

 

Írásunk alapját a Spiegel magazin nyomtatott változatának 2021. május 22-én megjelent 21. számának 72. oldalán "Botox auf Rädern" címmel megjelent cikk szolgáltatta.

Érdeklik további érdekességek a német és osztrák gazdaság, illetve a külpiaci üzletfejlesztés világából? Kövesse Facebook-oldalunkat, illetve blogunkat.